tirsdag 25. november 2008

Hvitt gull!

Kulda møter meg i døra og jeg jeg løfter øynene mot en knallblå himmel. Da kan jeg bare smile og la frostrøyken forsvinne ut av den varme kroppen min. Selv om det er mange bekymringer rundt skole og annet uviktig som skal gjøres forsvinner alt i noen små sekunder. Jeg bare nyter omgivelsene. Hvem har sagt at det bare regner i Bergen by? Snøen har visst funnet veien hit også.. det knaker under skoene mine sånn som det pleier når det er snø ute.

En kamerat beskrev snøen som hvitt GULL. Det er sant, for snøen vet å gjøre underverker med oss.. Hvitt gull! Ååå.. for en herlig beskrivelse av snøen! Det er godt å la verden slippe taket, bare flyte på følelsen av å være. Trekke dype drag av den kalde lufte og kjenne at man lever.

1 kommentar:

Amalie sa...

Så fin tanke! Håper det går bra med deg fortsatt. Kommer forresten på NÅLK. Bestemte meg for det, er veldig spent og gleder meg:)